Online výzvy manažéra

V súčasnej dobe pracujeme online skoro všetci.

Všetci veríme, že efektivita našej práce neutrpí a bude naďalej na vysokej úrovni. Stretávame sa však i s opačným názorom, ktorý zaznáva prácu na diaľku a vidí v nej podstatne viac negatív.

Na rozdiel od bežných predpokladov môže byť práca na diaľku vysoko kolaboratívna. To, že je zamestnanec vzdialený, v žiadnom prípade nepredstavuje prácu v kompletnej izolácii. Väčšina virtuálnych operačných modelov v skutočnosti napomáha angažovanosti.

Dôvodom je častejšia komunikácia a dôvera v tíme, ktorá je potrebná pre efektivitu vzájomnej spolupráce. Vďaka správnej politike a pravidlám práce na diaľku môžu byť manažéri príjemne prekvapení, že členovia ich tímov sú dostupnejší, než keby boli v kancelárii.

S akými výzvami sa manažér počas tohto obdobia môže stretnúť?

  • Efektivita zamestnancov pri práci z domu najskôr môže výrazne klesnúť
  • Zamestnanci nebudú k dispozícii vo chvíli, keď ich budete potrebovať
  • Spätná väzba na váš e-mail môže byť oneskorená
  • Komunikácia nemusí byť úprimná
  • Úlohy nemusia byť realizované bez chýb a v danom termíne
  • Môžete dostávať veľa otázok rovnakého charakteru od rôznych kolegov
  • Podráždenosť kolegov – vplyv situácie COVID19

Ako s týmito výzvami pracovať?

POMOŽEME VÁM

Realizujeme online kurz Ako efektívne riadiť ľudí online – radi vás na ňom uvítame.

Viac info nájdete v sekcii Vzdelávanie.

Katarína Mocová